Bismillah... 'b
Sekiranya anda menghadapi masalah kesihatan seperti kulit kusam, jerawat, jeragat, sakit gigi, bengkak gusi, tonsil, resdung, tiroid, kencing manis (diabetes), darah tinggi/rendah, angin ahmar (stroke), tangan terketar² (parkinson), kencing tak lawas, pundi kencing lemah, kencing berdarah, angin pasang, darah berasid (gout), masalah berat badan, dagu berlapis, keguguran rambut, sukar hamil, kerap keguguran (rahim tak kuat), lelah (asthma), migraine, kebas² tangan & kaki, sakit sendi (athritis), cyst payudara, prestasi seksual menurun, mati pucuk, katarak, kitaran haid tak teratur, menopause, kemurungan, ketidak-seimbangan hormon atau ingin berhenti merokok & lain² lagi masalah kesihatan anda, keluarga, saudara-mara, jiran², kenalan anda atau siapa jua, teruskan membaca blog ini kerana di sini mungkin anda akan bertemu dengan penawarnya, insya'Allah (atas izin Allah jua).

Tuesday, May 3, 2011

Kopi Xsotika



Kopi X’Sotika™

Kopi X’Sotika™ adalah kopi segera yang mengandungi dua belas jenis herba semulajadi, diproses dan dicampurkan dengan gula tebu yang berkualiti tinggi serta krimer.

Campuran yang unik ini dirumuskan dengan rasa, aroma dan kesihatan untuk dinikmati oleh pelanggan kami. Moto kami, "Belum cuba, belum tahu - sudah cuba selalu mahu!".

Biji kopi di dalam rumusan ini diimport khas dari Brazil, dimana kami memastikan bijj kopi ini dipetik sendiri tanpa penggunaan mesin, manakala herba-herba didatangkan dari Negara China, India dan juga Indonesia.

Kami ingin juga memaklumkan bahawa semua rangkaian produk Uptrend2u™ mematuhi sepenuhnya syarat-syarat Sijil Halal yang tertakluk di bawah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Terima kasih.

Daripada,
Pihak Pengurusan
Uptrend Network Sdn. Bhd.




Herba Cistanches

Herba ini banyak digunakan di dalam rumusan untuk meningkatkan keupayaan kaum lelaki di dalam melakukan seksual aktiviti baik di China ataupun di Jepun semenjak zaman dahulu kala. Herba ini dikatakan boleh meningkatkan peredaran darah di alat kelamin lelaki serta meningkatkan peredaran tenaga Yang.

Herba ini juga amat popular dan merupakan herba tonik Yang kuat di dalam rumusan bertujuan untuk meningkatkan seksual aktiviti, membantu merawat masalah mati pucuk, dan menguatkan belakang dan lutut. Untuk wanita, ia menolong dalam meningkatkan daya kesuburan.

Ia juga membantu di dalam meningkatkan fungsi buah pinggang dan pembuangan air besar.
Kesemua ini, akan dapat membantu anda dalam menambahkan tenaga, daya kreativiti dan minda dan akhirnya menolong meningkatkan ketrampila diri anda - secara tak langsung membuatkan anda mempunyai daya penarik.

Semen Cuscuta Chinensis

Sebagai tonik untuk mata, dan hati, buah pinggang dan limpa. Disebabkan oleh ini, ia selalu digunakan di dalam penyediaan herba. Juga digunakan secara tradisional untuk merawat cirit birit disebabkan fungsi limpa berkurangan.

Dengan penggunaan yang teratur, herba ini dapat membantu mengurangkan rasa kurang enak di sendi dan di otot.

Dengan penggunaan herba ini, seseorang itu akan lebih bertenaga, berseri-seri, lebih sihat secara dalaman.


Rhizoma Gastrodiae Elata

Herba ini serasi dengan herba yang lain dan selalu digunakan dalam penyediaan tonik yang kuat untuk kesihatan secara am.

Herba ini digunakan untuk mengurangkan tanda-tanda serangan sawan. Selain itu, ia juga digunakan untuk mengurangkan tanda-tanda serangan vertigo akibat daripada fungsi hati yang terlalu aktif, mengurangkan tekanan serta mengurangkan stress.


Crocus Sativus / Flos Carthami

Herba ini telah digunakan secara tradisional untuk orang yang mengalami kejutan, kemurungan dan masalah bersangkutan dengan haid. Pada zaman purbakala Rom, herba ini digunakan untuk menyingkir toksid akibat pengambilan alkohol yang berlebihan. Herba ini juga mempunyai sifat-sifat sedatif, anti sawan, membuang kahak dan meningkatkan syahwat. Ujian di makmal menunjukkan herba ini mempunyai ciri-ciri farmalogikal seperti boleh membantu mengurangkan tekanan darah dan denyutan jantung, juga merangsang pernafasan.


Resina Draconis Daemonorops

Semenjak 1500 tahun yang lalu, diturunkan dari generasi ke generasi digunakan di Cina untuk melancarkan peredaran darah, juga dalam penjagaan berkaitan fungsi darah, seperti mengatur kitaran haid, menghentikan pendarahan, melawan serangan bakteria, mengurangkan kerandangan, mengurangkan kebengkakan, mengurangkan kesakitan, mempercepatkan proses penyembuhan dan mengglakkan penjanaan semula tisu. Kajian zaman ini dan pemerhatiaan secara klinikal, telah membuktikan herba ini mempunyai dwi tindakan yang bertentangan dalam melancarkan peredaran darah dan juga memberhentikan pendarahan. Herba ini berkesan dalam proses metabolisme dan fungsi endokrin, dan menguatkan sistem imun.


Rhodiola Sarca / Radix Rhodiola

Digunakan sejak dahulu kala oleh rakyat Cina dan juga Tibet. Bukti menunjukkan herba ini lebih kuat daripada ginseng. Ia bagus untuk inpidu yang mempunyai pekerjaan yang mencabar dari segi fizikal maupun mental. Dari segi mental, herba ini menolong meningkatkan kapasiti mental, termasuk menguatkan memori dan terbukti boleh mengurangkan reaksi tubuh terhadap stres.

Herba ini juga memberi manfaat dalam sistem kardiovaskular, untuk mengelakkan penyakit jantung. Penting dalam sistem imun, boleh diambil secara harian.

Flos Rosae Chinesis

Herba ini kerap digunakan dalam penyediaan untuk melancarkan peredaran darah, mengawal kitaran haid, mengurangkan penyakit senggugut dan boleh mengurangkan bengkak-bengkak

Apabila digabungkan dengan herba yang lain, rumusan ini membantu dalam kesejahteraan kesihatan apabila penggunaannya dapat melancarkan peredaran darah ke organ penting. Dahulu herba ini memberi manfaat kepada wanita sahaja, tetapi sekarang orang lelaki juga mendapat manfaatnya dalam meningkatkan fungsi koronari.


Cordycep Sinensis

Herba ini digunakan secara tradisional di China dalam memulihkan kembali kesihatan seseorang itu selepas menghidapi penyakit. Ia membantu menguatkan sistem imun dan digunakan dalam penjagaan penyakit .

Herba ini menarik perhatiaan umum apabila sekumpulan pelari China telah memecahkan rekod di "World Outdoor Track and Field Championship" di Jerman. Jurulatih mereka mengatakan pelari-pelari tersebut telah mengambil tonik ini secara teratur dalam menolong menambahkan stamina, tenaga, dan daya ketahanan badan dalam melakukan aktiviti fizikal. Ini menjadikan herba ini merupakan suplemen yang paling laris dalam bidang sukan.


Folium Ginkgo Biloba

Daun herba ini dikatakan membantu menolong meningkatkan memori dan konsentrasi(daya tumpuan) dengan menambahkan bekalan oksigen kepada sel otak dan peredaran kepada beberapa organ. Digunakan secara tradisional untuk menguatkan jantung, paru-paru, kulit dan organ seksual baik lelaki maupun wanita.

Pakar herba di China telah lama menggunakan biji Ginkgo untuk mengeluarkan kahak dari paru-paru. Herba ini amat penting dalam penyediaan herba pada zaman ini, dan telah diperluaskan kegunaannya di Jepun, Jerman dan semakin popular di Amerika Syarikat, Eropah, Australia dan negara yang lain.

Dengan kajian yang teliti, herba ini telah diterima sebagai tonik minda sehinggakan penyakit serius seperti nyanyuk, demensia, Alzaimer, vertigo, pening kepala. Herba ini telah digunakan secara klinikal dalam penjagaan hemoroid, keradangan migraine, alahan dan asma.


Rhizoma Liqustici Sinensis

Pakar herba menggunakan herba ini untuk mengurangkan kesakitan disebabkan oleh angin di saluran makanan. Apabila digabungkan dengan herba yang lain, baik untuk mengurangkan kesakitan, bengkak-bengkak dan jangkitan kulit.


Radix Panax Ginseng

Dikenali sebagai ginseng, sangat terkenal di Asia juga di Barat. Herba ajaib ini digunakan untuk memberikan tenaga. Penyakit seperti denyutan jantung yang tidak normal dan kerap pitam dapat dikurangkan dengan penggunaan ginseng apabila herba ini membantu tubuh mencergaskan organ-organ penting juga elok untuk sistem saraf.

Berguna dalam berbagai fungsi tubuh seperti dapat mengembalikan selera makan, lemah badan, imsomnia dan beberapa masalah yang lain.

Selain itu, herba ini disarankan penggunaannya dalam mengatasi masalah orang lelaki, dan jantung. Apabila manfaat herba ini dalam melancarkan peredaran secara keseluruhan dicapai, maka kesihatan yang optima juga akan dirasai.


Radix Panax Notoginseng

Sejenis ginseng yang mempunyai kesan-kesan yang sangat hebat dalam memelihara kesihatan.

Herba ini diketahui mempunyai manfaat di dalam sistem kardiovaskular dan telah ditunjukkan dapat memberi kesan dalam mengembangkan saluran darah arteri koronari. Ini akan meningkatkan lagi peredaran darah ke otot jantung.

Herba ini membantu mengurangkan stress di dalam sistem kardiak juga mengurangkan tekanan arterial. Ia membantu dalam peredaran mikro dalam tisu jantung yang telah rosak. Orang China percaya bahawa herba ini membantu dalam melindungi jantung serta sistem vaskular. Herba ini boleh juga digunakan di bahagian luaran badan untuk menghentikan pendarahan, dan sebagai tonik untuk pesakit yang mengalami kecederaan yang traumatik. Ia merupakan salah satu herba yang boleh menolong menolong memanjangkan umur. Tidaklah heran herba ini diberi gelaran sebagai "Akar Ajaib dalam memanjangkan umur" dan pernah dianggap lebih berharga daripada emas.


Harga Runcit Setiap Unit
Kopi X'sotika : RM120.00

Penafian: Untuk diagnos atau rawatan sebarang penyakit, sila rujuk kepada pegawai perubatan yang berdaftar.




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms